Cum mă organizez? | 5+1 sfaturi pentru a fi mai productiv

E dimineață, iar pentru mine dimineața reprezintă cel mai bun moment pentru a îmi organiza ziua, în timp ce îmi beau cafeaua.

Despre productivitate s-a vorbit destul de mult, în special în contextul pandemiei, context în care o mare parte dintre angajați au fost nevoiți să lucreze din propria locuință și să ofere același randament pe care îl aveau și atunci când mergeau la birou.

Atunci când lucrezi de acasă sunt foarte multe lucruri ce te pot distrage de la ceea ce ai de făcut. De aceea, în acest articol îți voi prezenta câteva tehnici pe care eu le aplic în fiecare zi și cu ajutorul cărora reușesc să îmi îndeplinesc toate task-urile în aceleași 24 de ore pe care toată lumea le are la dispoziție.

Cunoaște-te pe tine!

Prima recomandare pe care o pot da în ceea ce privește productivitatea este aceea de a te cunoaște pe tine, de a îți cunoaște potențialul.

Încearcă ca, din toate sfaturile pe care le găsești pe Internet sau în cărțile de dezvoltare personală în ceea ce privește productivitatea, să extragi doar ceea ce ți se potrivește.

Un exemplu pe care îl pot da în acest sens este cel referitor la trezitul de dimineață. Deși pare a fi un mit, există, într-adevăr, două ore pe zi în care creierul nostru funcționează la capacitatea lui maximă. Aceste două ore diferă de la persoană la persoană și este bine să descoperi care este acest interval în ceea ce te privește pe tine și să îți organizezi timpul în funcție de acesta.

Spre exemplu, eu funcționez foarte bine seara, în intervalul orar 20:00 – 22:00, motiv pentru care sfatul referitor la trezitul la ora 5:00 dimineață (recomandat de majoritatea cărților de dezvoltare personală) pentru mine nu funcționează. Și asta nu pentru că nu mă pot trezi sau nu pot funcționa din punct de vedere fizic. Nu am nici o problemă în acest sens. Ci pentru faptul că creativitatea mea se află într-o pauză totală până undeva după ora prânzului.

To Do List

O altă tehnică pe care eu o aplic de foarte mult timp și care mă ajută să mă mențin organizată, este să notez absolut tot ceea ce am de făcut în acea zi, de la cele mai ușoare sarcini (de exemplu, de dus gunoiul), până la sarcini mai complexe și care necesită mai mult timp pentru a fi realizate.

În acest sens, eu folosesc o aplicație mobilă care mă ajută extrem de mult, și anume Google Calendar.

Aplicația Google Calendar îmi permite să îmi scriu task-urile pentru ziua respectivă pe ore, trimite notificări cu jumătate de oră înainte de fiecare sarcină, îmi permite să bifez o sarcină atunci când aceasta este gata (iar asta este atât de satidfăcător, serios!).

În acest sens, știu întotdeauna pașii pe care trebuie să îi urmez pentru îndeplinirea obiectivelor mele.

Prioritizarea activităților

Cel mai important aspect la acest punct este acela că, întotdeauna, trebuie să începi să rezolvi task-urile în ordinea importanței lor.

În ceea ce mă privește pe mine, atunci când știu că am de scris un articol până la ora 16:00, spre exemplu, știu că acesta va fi primul lucru de care mă voi ocupa din lista de task-uri, deoarece, prezentând o oră limită de finalizare, reprezintă o prioritate pentru mine.

Tot în ceea ce privește prioritizarea activităților, este dovedit științific faptul că multitasking-ul consumă foarte multă energie mentală și există riscul foarte mare ca, atunci când începi foarte multe activități deodată, să nu finalizezi nici una dintre ele.

Înlătură orice sursă de distragere din jurul tău!

Încearcă ca, atunci când lucrezi, să ai notificările de la telefon oprite. Te vei bucura de noutățile din social media în cele câteva minute de pauză pe care le vei lua între task-uri.

Atunci când lucrezi la ceva, focusează-te doar pe acea sarcină.

Vei vedea cât de mult contează acest lucru și câtă satisfacție îți poate aduce la final.

Curățenia la locul de muncă

Aici, poate depinde de fiecare persoană în parte și de cum se simte mai bine.

Pentru mine, acesta reprezintă un element foarte important al productivității, deoarece orice lucru care nu se află la locul lui îmi distrage atenția de la ceea ce am de făcut.

Personal, recomand ca masa de lucru să fie curată și ordonată. Poate și câteva flori sau o lumânare parfumată.

Folosește-te de orice accesorii pentru a îți transforma mediul de lucru în unul cât mai plăcut.

Bonus: Nu poți face nimic fără o stare de optimism!

Pesimismul de trage înapoi, în orice situație, în special în ceea ce privește productivitatea ta cu privire la activitățile zilnice.

Optimismul reprezintă unealta principală, cel puțin din punctul meu de vedere, cu care poți rezolva orice situație. De aceea, este foarte important să îți menții starea de optimism în permanență, asigurându-te, în acest fel, că poți duce la bun sfârșit tot ceea ce ai de făcut.

Găsești aici câteva ponturi cu privire la modul în care îți poți menține starea de optimism în permanență.

Tu ce trucuri pentru a fi mai productiv aplici în viața de zi cu zi?

Împărtășește cu noi în secțiunea de comentarii trucurile pe care tu le aplici pentru a fi mai productiv, având ocazia de a ajuta și alte persoane în acest sens!

Nu te mai rețin decât un minut!

Introdu adresa ta de e-mail în căsuța de mai jos pentru a afla primul noutățile care apar pe blog.

Un gând despre “Cum mă organizez? | 5+1 sfaturi pentru a fi mai productiv

  1. Pingback: #UnFelDeTips&Tricks | 3 metode eficiente prin care reușesc să îmi mențin tot timpul optimismul – Andreea Romaniuc

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s