#UnFelDeTips&Tricks | 5 pași pentru a reduce stresul mutării

Ai găsit casa visurilor tale. Ești fericit și îți anunți imediat rudele și prietenii: în sfârșit, vei fi la casa ta! Numeri lunile, săptămânile, apoi zilele. Dar ești pregătit? Sau te așteaptă un mare haos și îți risipești energia scotocind cu înfrigurare prin cutiile care zac una peste alta, de care te împiedici?

Da, am trecut și eu prin asta de curând. De aceea, m-am gândit ca în acest articol să îți ofer câteva trips&tricks pentru a diminua sau chiar a scăpa complet de stresul mutării.

Mutarea în casă nouă este o schimbare majoră. Va trebui să te adaptezi la o situație nouă pe care va trebui să o gestionezi. Va trebui să te acomodezi cu noua locuință, alt cartier, poate chiar să schimbi mijlocul de transport sau localitatea. Sunt și considerente financiare de care va trebui să ți cont și chiar logistice, ce țin de mutare, transportul mobilei, iar dacă mai ai și copii sau animale de companie, lucrurile vor și mai complicate, în situația în care va trebui să le găsești o altă școală sau grădiniță, iar animăluțul nu va fi încântat de schimbare.

Mutarea în sine este un eveniment stresant, care, potrivit psihologilor, face parte din topul celor 10 evenimente stresante din viață, imediat după pierderea și schimbarea locului de muncă. Cei care au experimentat acest eveniment cel puțin o dată știu foarte bine că presupune un mare consum de energie și timp, precum și o doză mai mică sau mai mare de neprevăzut care poate genera stres.

Însă, în funcție de timpul pe care îl ai la dispoziție până la mutare, lucrurile pot fi mai puțin generatoare de stres, dacă urmezi acești cinci pași:

1.Planifică riguros

Fiecare dintre noi are propriul stil de planificare. În funcție de preferințe, poți apela la liste, fișiere Word sau Excel, calendar, notițe. Important este să îți planifici bugetul necesar, resursele materiale și aspectele logistice, pentru că, cel mai probabil, cheltuielile tale legate de mutare vor depăși media lunară.

În ceea ce privește bugetul, gândește-te: cât costă mutarea? ce cumpărături trebuie făcute în primele zile? ce achiziții de electrocasnice sunt necesare? (sfat: alocă un buget și pentru cheltuieli neprevăzute, îți va fi extrem de util) cât costă transportul? care vor fi cheltuielile de întreținere?

Referitor la resurse materiale: cu ce transporți mobila și obiectele personale? la ce poți renunța, ce trebuie să cumperi pentru noua casă? în ce depozitezi?

Aspecte logistice: vei apela la serviciile unei firme specializate sau la prieteni? Dacă te ajută prietenii, asigură-te că îți vor sta la dispoziție când și pentru cât timp ai nevoie.

Dacă vei locui în același oraș și nu vei avea prea mult timp pentru acomodare cu noul cartier, programează-ți o zi pentru cunoașterea magazinelor, clinicilor din apropiere, stațiilor de transport în comun, cât timp faci de acasă până în stație sau până la birou, de acasă până la școala copilului dacă trebuie să îl duci, important este să profiți de această ocazie pentru a te familiariza cu noile împrejurimi.

Nu uita, cu cât încerci să prevezi neprevăzutul și cu cât planifici mai eficient, cu atât mai ușor îți va fi să controlezi aspectele financiare și logistice ale mutării.

2.Organizează eficient

Pentru ca mutarea să fie cât mai puțin stresantă, organizarea este cheia. Pentru a îți fi mai ușor, poți organiza totul pe categorii: mobilier, obiecte personale, cumpărături, donații, transport, servicii, etc. De asemenea, poți organiza obiectele personale, casnice sau pisele de mobilier astfel: de mutat, de donat, de cumpărat.

Creează un sistem de organizare care să fie eficient și care să îți facă viața mai ușoară. E bine să începi să împachetezi întâi lucrurile de care nu ai nevoie imediat și abia la urmă pe cele care îți sunt necesare chiar în prima zi la noua casă. Te ajută foarte mult să lipești etichete pe cutii pe care să notezi ce conțin, precum și camera în care le vei amplasa. Sau poți chiar fotografia și lista conținutului cutiilor, apoi lipi pe ambalaj.

În această etapă, îți recomand să triezi drastic. Merită să muți paltonul acela pe care nu l-ai mai purtat de cinci ani? Nu are nici un rost să consumi timp împachetându-ți toate lucrurile, pentru ca la noua casă să arunci jumătate din ele.

3.Transferă smart

Și la noua casă vei avea nevoie de utilități și servicii, așa că pregătește-te din timp. Fă-ți liste referitoare la documentele necesare pentru transfer: cartea de identitate, utilități, școli / grădinițe, cabinete sau clinici, săli sau cluburi. Suntem în era digitală, așa că migrează către facturile online dacă nu ai făcut-o. Dacă depinzi de transportul public, studiază cu atenție oferta și fă-ți un abonament cât mai convenabil. Pune-te la curent cu furnizorii de servicii din noul cartier, vei avea ocazia să trăiești experiențe noi.

Vrei să îți împrospătezi biblioteca? Fă o triere a cărților, du-le la un anticariat pe cele citite și întoarce-te cu o colecție nouă. Poți proceda întocmai cu garderoba: donează ce nu mai porți, fă-ți loc în rafturi, pregătește-te pentru înnoire.

4. Fă curățenie temeinic

Începe prin a sorta lucrurile inutile, golește conținutul congelatorului și încearcă să consumi din proviziile de prin cămară. Va trebui să faci curățenie și în casa actuală, și la noua locuință, chiar dacă la vizitare era lună. Ai grijă ca toate obiectele pe care le împachetezi să fie curate. Îți va face mare plăcere să dormi într-o lenjerie de pat proaspăt spălată.

E bine ca primele achiziții pentru noua casă să fie produse de curățenie: nu uita să te aprovizionezi, sunt esențiale.

5.Despachetează sistematic

Aflat în noua casă, e timpul să despachetezi. Începe prin a amplasa cutiile în camerele potrivite. Deschide întâi cutia cu lucrurile de care ai nevoie în prima zi și așază-le corespunzător. Procedează la fel cu toate cutiile. Ai muncit mult la planificare și organizare, ar fi păcat să fii neatent și să pui periuța de dinți în sertarul din bucătărie. În plus, ai etichetele sau fotografiile , îți va fi ușor.

Ești la tine acasă, așa că relaxează-te. Ascultă muzică în timp ce așezi, bea o cafea, bucură-te din plin. Ai făcut tot ce ține de tine cât se poate de eficient. La urma urmei, mutarea e mai puțin stresantă decât credeai, nu-i așa?

Tu ce trucuri de organizare eficientă ai aplicat atunci când te-ai mutat?

Împărtășește-le cu noi în secțiunea de comentarii, având ocazia de a ajuta și alte persoane în acest sens!

Nu te mai rețin decât un minut!

Introdu adresa ta de e-mail în căsuța de mai jos pentru afla primul noutățile care apar pe blog.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s